19 Mayıs 2015 Salı

Dermokozmetik ile Kozmetik Arasındaki Farklar

   Merhabaaa

   Ben dermokozmetikle yıllar önce işim gereği tanıştım. O zamana kadar hiçbir fikrim yoktu. Aldığım eğitimler, katıldıgım konferanslar "dermokozmetik ürünler" hakkında bir fikrimin oluşmasına katkısı oldu. Şöyle ki:

  Dermokozmetik, kozmetik ile ilaç arası cilt-saç bakım ürünleridir. Dermotolojik -alerjik testlerden geçirilmiş, özel maddelerle yapılarak piyasaya sürülen ürünlerdir.Kozmetikler ise içlerinde parfüm, renk werici maddeler içeren cilt-saç görümünü geçici olarak güzelleştiren ürünlerdir. Ve bir süreden sonra cildi yormaya başlarlar.

  Ben dermokozmetik ürünlerin yararlarını bile bile(!) kozmetik reyonlarına girdiğimde kendinden geçenlerden-dim:) Ilk dikkat ettiğim şey, kokusu olurdu hatta sırf rengi için bile ürün alıp cildime kullandığımı biliyorum...
  Ta kiiii bundan 3-4 ay öncesine kadar.

  Peki ne mi oldu??
  
  Cildimde birden bire bir siwilce patlaması yaşadım. Hemde öyle böyle değil, saç diplerime warana kadar. Cildimin o görüntüsünü geçtim (ki psikolojik bozukluklara bile yol açabilir) ,o siwilcelerin acısının derdine düşmüştüm. Iltihaplı iltihaplı ,koca koca...
Iste orda kafam dank etti. Bundan ben sorumluydum!!

 Cildime düzenli,yeterince bakamamam we rastgele bilinçsiz bir şekilde yanlış ürün tercihiydi sebebi...Cildimi yormuştum yıpratmıştım we Bedelini galiba artık ödüyordum:((

  Ne mi yaptım??

  × artık kozmetik ürünlerinin kokusunun renginin vs beni kandırmasına izin wermedim!!

  × makyaj we cilt temizligi yapmadan yatmadım!

  × içtiğim su miktarını arttırdım (bu gercekten çok önemliymiş derlerdi de inanmazdım :))

  × Cildime az öz kaliteli we dermokozmetik ürün kullanma kararı aldım.

 Peki sonuç??

  Cildim eskisine göre çok daha iyi durumda.Hafif siwilce lekelerim kaldı onada dermokozmetik ürünle tedawiye başladım.Yawaş yawaş toparlanıyor. Ama özel dönemlerimde çıkan siwilcelere engel olamıyorum maalesef:( ama geçmesi çok uzun sürmüyor artık.

  İnstagramda paylaştığım resimlerde dikkatinizi çektiyse öyle çok sergileyebileceğim kozmetik ürünlerim (özellikle cilt) yok benim.Artık az,öz ama dermokozmetik ağırlıklı cilt bakım rutinim war.

  Bunu şimdi makyaja da taşımak istiyorum. En azından cildime direkt temas eden "bb krem, pudra we allık" tercihim "mineral makyaj" dan yana olacak.

  Ewet mineral makyaj we dermokozmetik ürünler kozmetiklere göre oldukça pahalı...Ama şöyle düşünün kozmetige de az para wermiyorsunuz. Çeşit çeşit kozmetiğiniz olacağına dermokozmetik 1adet temizleyici 1adet nemlendirici inanın bana yetecektir. (Tabi başka cilt sorununuz yoksa atopik dermatit, akne,kırışıklık ws gibi) Cildimiz herşeyden önemli.Ve bugün yaptıklarımız geleceğe yatırımdır.

  Yazımı " Coco Chanel" in sözüyle bitirmek istiyorum:

  "Doğa size 20 yaşınızdaki yüzünüzü werir, hayat 30 yaşınızdaki yüzünüzü şekillendirir ama 50 yaşında hak ettiğiniz yüzü alırsınız."

 Tekrar görüşmek üzere....

                                                        SewDa


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder