15 Eylül 2015 Salı

Saç Uzatma Yöntemleri we Saç Bakımı

  Herkese Merhabaa!! :)


 Beni takip edenler bilir nereyse belimde olan saclarimi kisacik kestirdigimi... Kestirmeme konusunda 1.5 yil inat ettim. Sonuc: Son iki aydir uzamayan we taranmasi eziyet haline gelen saclar...Resmen sactan sogudum:( Ve yaptigim hicbir bakimin etkisini faydasini goremez hale geldim. O yüzden siz de benim durumuma düsmeyin.Saclarinizi belirli araliklarla kestirmeyi ihmal etmeyin.Hadi gelin bu ilk kuralimiz olsun! :) Böylelikle yaptigimiz her işlem, uyguladigimiz her bakim saçlarimiz tarafindan kolaylikla kabul edilecektir.

  Saç ayda 0.5 santim ile 2.5 santim arasinda uzar. Bu genetik faktorler ile kisiden kisiye degistigi gibi beslenme we bakimla da degisiklik gosterir.

 Peki bu bakim nedir?? Hadi baslayalimm!!

1) Hep söylerim. Ister cilt bakimi olsun,ister saç, ister tirnak, ister ayak... Dıştan bakim tek basina yeterli degildir. Bu bir butun isidir. Saci da cildi de hem distan hem icerden beslemeliyiz. Saç , tirnak icin "protein" oldukca önemlidir. Beslenmemizde protein agirlikli yiyeceklere yönelerek (et,süt,yumurta) diger adimi atmis olalim.

2) Yaşam kaynagimiz "SU" burda da karsimiza cikiyor.Kacis yok:) artik bu "su" olayini ciddiye alalim bence. Günde 8 bardak o su icilecekkkk! ;)

3) Saç diplerine masaj cok önemli☆☆☆
Saçlarinizi yikarken parmak uçlariyla yawas we nazik hareketlerle masaj yapin.Akliniza geldigi her an da yapabilirsiniz. Bu işlem saç köklerini uyandirip sacin daha hizli uzamasini saglar.
  Reçete isterseniz de ;
☆Bepanten ampul ile badem yagini karistirip masaj yapabilirsiniz.

4) Banyo yaptiginiz suyun sicakligi cok önemli!! Sicak su sac köklerini olumsuz etkiler we sacin uzamasini durdurur. Ilik su saçlari olumlu uyarir.

5) Düzleştirmek,masa yapmak,fön cektirmek gibi islemler ;jöle, köpuk,sprey gibi urunler; sıkı at kuyrugu, metal tokalar gibi etkenlerinde saçı olumsuz etkiledigini biliyoruz. En azindan bunlari en aza indirip sacin rahat nefes almasini saglayabiliriz. Kisacaaa biraz rahat birakalim su saclari yaa :):)

6) Gelelimm en önemli konuya☆☆☆☆☆
Ben saçlarin ,sac bakim yaglarini we serumlari cok sewdigini düsunuyorum. Gecen yil serum kullanmaya basladiktan bir sure sonra, kuaförumun saclarin nasil gurlesmis we uzamis dediginde anladim.

Badem yagi, zeytinyag, argan yagi, hindistan cewizi yagi, çörekotu yagi, ylang ylang yagi saçin cok sewdigi yaglardandir. Bu yaglardan saçiniza ister teker teker surun isterseniz bir kacini karistirin.
Bitkisel yaglar we serumlar  ile saçlarinizi besleyebilir we uzamasini saglayabilirsiniz.

  Pekii ben saclarima nasil bir bakim uyguluyorum??

● Saçlarimi haftada  2 defa yikamaya özen gösteriyorum.

● Yıkadiktan sonra "Glıss" saç acici spreyinden 4-5 fıs sıkıp genis uclu bir fircayla tariyorum.




 Saçlarimi kuruttuktan sonra da sac uclarima "pantene" serum suruyorum.

 ● Haftada bir sac kremi yerine sac maskesi  kullaniyorum.





 ● Ayda bi kez de ; çörekotu yagi, badem yagi, argan yagi, zeytinyag karisimi yapip saclarima tutam tutam diplerden baslayarak surup ince bir tarakla tariyorun tabiki sac diplerime de bol bol masaj yapiyorum. Sonra kafama bone gecirip ertesi gune yikiyorum.

  Bir ipucu☆☆ Yagli bakimlardan sonra saciniza su dokmeden once bir miktar sampuanla owalayin. Bu islem sacin yagdan daha kolay arinmasini saglayacaktir.

Eweetttt!! geldik bir yazinin daha sonuna. Umarim faydali olmustur sizin icin. 

Tekrar gorusmek uzere.... 
Hoscakalin........         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder